RESEPI MAGGIE KARI TUMIS


Assalamualaikum dan salam sejahtera 


RESEPI,RESEPI MAGGIE,RESEPI MAGGIE KARI TUMIS  MAGGIE KARI TUMIS, CARA MASAK MAGGIE ,RESEPI MUDAH , MAGGIE KARI


RESEPI : MAGGIE KARI TUMIS |Tahu tak hujan- hujan ni makan apa yang sedap ? Menu yang simple , tapi tak ambil masa yang lama serta mengenyangkan perut korang , maggie adalah jawapannya . Selalu buat maggie goreng, maggie direbus dengan air dan tambahkan perencah yang ada , apa kata kalau sekali sekala korang cipta menu yang lebih istimewa untuk maggie , biar jadi kelainan dan sedap.


BAHAN-BAHAN 

-Maggie 2 bungkus
-bawang merah
-3 ulas bawang putih
-cili padi
-sawi


CARA-CARA 

1.Tumbuk bawang merah+bawang putih+cili padi,gaul sekali dengan rempah maggie

2.tumis bahan yang ditumbuk sehingga garing, dulu-dulu nenek kata masukan air dalam lesung tu,petua masak sedap katanya, masukan air ikut suka nak banyak kuah atau tak,tunggu sehingga mendidih

3.last sekali masukan maggie pecahkan telur,masukkan sayur sawi dan tutup api. Siapp untuk dimakan







Credit by : chempedak cheese

RESEPI MAGGIE KARI TUMIS RESEPI MAGGIE KARI TUMIS Reviewed by ✿Cik Cappuccino Latte ✿ on 10:37:00 PTG Rating: 5

22 ulasan:

  1. Wahh! merana perut tengok gambar tu... thanks for sharing! nice recipe :)

    BalasPadam
  2. Lapaq la pulak tengah2 malam baca blog CCL ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hujan-hujan ni makan maggie .heheh

      Padam
    2. Sedap tu... Asalkan kenyang...

      Padam
  3. Alaa salah besar lah singgah blog CCL malam camni. Buat Siqah nak makan maggi sekarang. Tapi sekarang dah jam 12.30 AM. Maggi sedap kalau digoreng begini dulu, kadang2 Siqah makan jugak maggi rendam air panas. Mengimbau kenangan masa belajar. Hihi

    BalasPadam
  4. Aduhh, rasa lapar maggie la plak.. Nice sharing recipes CCL..

    BalasPadam
  5. lapar maggie pula tengok post ni..hihi

    BalasPadam
  6. Lama tak makan maggi. Malam malam baca entry ni terus lapar jadinya

    BalasPadam
  7. Hujan-hujan memang sedap makan megi. Masa bujang selalu makan dengan adik. Geng megi Tomyam 😂

    BalasPadam
  8. dah 2 malam makan meggi eh..sebab hujan tak berhenti-henti turun..

    BalasPadam
  9. Ujan2 ni dpt Maggi mmg sodap

    BalasPadam
  10. sedapnya makan panas2 tengah hujan ni

    BalasPadam
  11. aduhhh bikin terliur huwaaa :D

    BalasPadam
  12. Hujan hujan, sejuk sejuk ni memang best sangat lahh!

    BalasPadam
  13. Da la tengah hujan gini.. Memang best kalau pekena nii.. :D

    BalasPadam
  14. memang sedap wat mcam ni. rasa dia lagi ummpphh. :)

    BalasPadam
  15. setuju sangat..hujan2 ni, menu paling sedap maggie la jawapannya..

    BalasPadam
  16. Aduh.. berselera tengok maggie kari tumis ni.. perut berkeroncong tiba-tiba..

    BalasPadam
  17. Nampak sedapppp, dah la saya memang suka maggie >.<

    BalasPadam
  18. WADUHHHHH TERUS LAPAR NIII DAH LAA X MKN LG NI

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini. . InsyaAllah CikCappuccinoLatte akan sentiasa membalas kunjungan

Dikuasakan oleh Blogger.